Кое прави публичното пространство добро?

Кои са основните компоненти на човешкия дизайн, които могат да стимулират жизнеспособния обществен живот? Група млади руски архитекти са ни показват едни от най-добрите обществени места в Обединеното кралство, за да намерят отговорите и да видят какви решения могат да се приложат през националните и културните граници.

През октомври 2018г, избрана чрез конкурс, група от Русия от 11 професионалисти пътува до Обединеното кралство в рамките на проучвателна визита за архитектура и градоустройство, организирана от Института Strelka и програмата „Култура на бъдещето“, представена от Британския съвет.

Архитектите посещават три британски града – Лондон, Ковънтри и Ливърпул. Едноседмичнато пътешествие провокирало редица срещи и дискусии с британски експерти и колеги.

Обучителната визита е била фокусирана върху новите модели за публично пространство.

BARKING SQUARE

Обществен площад в лондонското предградие на Barking от Muf Architecture / Art. Носител на Европейска награда за публично градско пространство за 2008 г.

Yuliana Abisheva, Naberezhnye Chelny

Yuliana Abisheva
Architect

„Участвайки в толкова състезания, ние винаги се стремим да създадем съвършенния реднер със щастливи хора. Това ще накара организатора да хареса изображението.

Но какво ще стане, ако „по-добър “ не означава „щастлив“? Какво ще стане, ако приемем недостатъците на дадено място като негов уникален характер и ги използваме, без да насилваме добри емоции в него? Както казва Лиза Фиор, директор на Muf Architecture / Art: „Какво не е наред с това да си тъжен?“

Знаеха , че мястото между две сгради е сенчесто, тъмно и ветровито. Но вместо да се борят за слънце или да се опитват да стимулират „щастливо време за капучино“, те създадоха ботаническа градина там. С това мястото стана още по-тъмно – магично, малко страшно дори, но е място , което ни събужда въображението. „

ASSEMBLE

Мултидисциплинарна колективна работа в областта на архитектурата, дизайна и изкуството. Носител на наградата „Turner“ за 2015 година

Zhanna Dikaya, Moscow
Architect at Project Meganom

„Докато много млади архитекти се опитват да превърнат себе си в марки, членовете на Assemble си сътрудничат, експериментират и търсят свой собствен архитектурен език. Те поставят работата си в по-широк контекст, като разрушават границите между архитекта и клиента и обединяват общностите около обществените пространства. Създавайки самоорганизираща се платформа, те правят нещата и правят нещата да се случват.

Интересувам се от опитиге са извадя архитектурната практика от „балона“ и да преосмисля ролята на знанаята в архитектурата като ценен актив. Архитектурата не е само правене на сгради, стени, чертежи и планове, повече е за процесите, сценариите, идеите, връзките и възприятията. „

EXHIBITION ROAD

Улица в Лондон, където има няколко големи музея, включително Музея на Виктория и Албърт, Музея на науката и Музея на естествената история. Проектиран от Dixon Jones Architects. Носител на наградата RIBA за 2012 година

Artem Olshevich, Irkutsk
Architect / urban planner at Territory Development Agency

„„Концепцията за„ споделено пространство ”започна в Холандия преди повече от 30 години и за първи път е измислена от пътния инженер Ханс Мондерман. Той упорито вярвал, че околната среда има по-голямо влияние върху поведението на хората, отколкото законодателството и формалните правила. Шофьорът в едно споделено пространство има повече отговорност и започва да разчита на контакта с очи, човешкото взаимодействие става неразделна част от социалния и културен контекст.

Изложбеният път в Кралския квартал Кенсингтън и Челси е първият радикален проект за преобразуване на улични пространства в Лондон. Изложбеният път е проектиран от Dixon Jones Architects и е едно от любимите ми пешеходни обществени пространства в британската столица. Тази улица, без прекомерни и масивни улични мебели, като знаци, бариери и светофари, със сигурност е много приятно място за туристи и жители.“

BOROUGH MARKET

Търговия на едро и дребно на хранителни стоки в Southwark, Лондон.

Yulia Kovaleva
Architect t

Borough Market ми показа значението на контекста на мястото, неговия сценарий. За да съживиш мястото, ти трябва история, сценарий – това ще направи мястото уникално. Мисля, че не е достатъчно да направим мястото просто красиво и удобно за използване. Не е достатъчно да можеш да ядеш и да разговаряш. Необходимо е нещо повече, за да се привлекат хората. Трябва да създадете подходяща атмосфера. Смятам, че проектът на площад Хохловска в Москва е отличен пример. Тук не се случва нищо, но внимателно запазеният фрагмент от средновековна крепостна стена е характеристика, която прави това място уникално. Това място привлича хората и ги кани да изиграят свои собствени сценарии.

Статии , свързани с публичните пространства:

Публични пространства: Част I Градско обзавеждане

Публични пространства: Част II Паркове и площади

Защо трябва да премахнем рекламите от фасадите?

Статията е преведена от Strelka Mag